środa, 26 stycznia 2011

NOŚ NÓŻ!


opis pracy jak poprzednio :


http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/pis-chce-zakazac-noszenia-nozy_168523.html

oczywiście wszyscy przestępcy, będą pozbywać się swoich - nie mieszczących się w prawnych normach - noży, bo przestępcy, jak wszyscy wiemy, trzymają się litery prawa :}

...
mój nóż ma 10 cm i to z ledwością starcza, żeby sobie ukroić kromkę chleba; ostrzem do ośmiu centymetrów można sobie co najwyżej pokroić jabłko - i to tylko to małe.
wydaje mi się jednak (nigdy nie próbowałem i mam nadzieję, że nie będę miał okazji), że zabić człowieka można z taką samą łatwością nożem 8-centymetrowym jak i 15-centymetrowym.
jaki jest więc sens tak głupiego pomysłu? to zwykły zamach na wolność człowieka, którego rząd traktuje, jak potencjalnego mordercę albo upośledzone dziecko. teraz ograniczy się długość noża, a następnym razem zabroni się w ogóle posiadania go. tego typu ograniczenia łatwiej wprowadzać powoli - ludzie wtedy mniej się buntują, bo nie widzą paskudnych zamiarów.
poza tym - to ludzie zabijają, nie noże.
...
nóż* to bardzo przydatne i praktyczne narzędzie - polecam każdemu!
ponosisz nóż 2 miesiące w kieszeni i nie będziesz sobie wyobrażać życia bez niego.

http://derepublica.blox.pl/2011/01/Cultrum-porta.html
http://derepublica.blox.pl/2011/01/Cultrum-porta-refutatio.html
...
* mam na myśli noże, scyzoryki i multitoole :}

20 komentarzy:

makroman pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
Mariusz Sopyłło pisze...

nie lubię internetowego chamstwa i pisania tchórzliwych komentarzy, dlatego to usunąłem.

makroman pisze...

a ja nie lubię wojującej niekompetencji.
nie masz pojęcia o kształcie proponowanej ustawy, o tym czemu ona ma służyć itd.
Utną Ci łeb maczetą twoja sprawa, ale ja wolę by policja miała prawo odbierać niebezpieczne przedmioty (noże , maczety, tasaki itd.) gówniarstwu, zanim komuś zrobią krzywdę.
Co ciekawsze wbrew temu co insynuujesz, zwykłego człowieka żadne trudności nie spotkają, gdy będzie miał przy sobie nóż, czy maczetę, czy tasak, czy siekierę, o ile tylko będzie mógł sensownie wyjaśnić potrzebę ich posiadania w danym miejscu. np. Idąc na działkę, lub obierając jabłko w parku!

Ale właśnie przez takich ludzi jak Ty, wszelkie próby ucywilizowania prawa, spełzają na niczym, bo ośmieszacie środowisko autentycznie zaangażowane w tropienie złego prawa.

ps. niby czemu mój komentarz ma być "tchórzliwy"? w głowie ci pomieszało?

Mariusz Sopyłło pisze...

nie mam pojęcia? a to dobre - noże to moje małe hobby i bardzo się interesuję tym, co się wokół nich dzieje, więc wiem jak wygląda prawo obecnie i jak miałoby wyglądać po proponowanych zmianach.
ja nie widzę powodu, żebym musiał tłumaczyć się policji z posiadania noża - jestem wolnym, uczciwym człowiekiem i nie chcę żeby mnie traktowano z góry jako potencjalnego mordercę.
problem bandytów z nożami i maczetami to nie problem prawa odnośnie noży - prawa, które bandyci i tak będą olewali, ale problem policji, która nie potrafi sobie z bandytami radzić. jeśli policja sobie nie daje rady, to nie można ograniczać praw wszystkim obywatelom.
"utną ci łeb..." - co za idiotyczny argument! oczywiście, jeśli zakaże się noszenia maczet, to bandzior, który będzie chciał mi uciąć głowę tego nie zrobi, bo to przecież nielegalne :D
o ile się orientuję, to mordowanie ludzi jest niezgodne z prawem, a ludzie to i tak robią.
pan nie rozumie podstawowej rzeczy - to nie noże zabijają ludzi, ale ludzie zabijają ludzi!
pana komentarz był tchórzliwy, bo mam wrażenie (a z internetowymi komentarzami mam sporo do czynienia), że nie powiedziałby mi pan tego prosto w oczy. łatwo się pluje jadem zza klawiatury - zwłaszcza jeśli jest się cykorem z niewolniczą mentalnością.
i jeszcze jedno - ja nie jestem żadnym pana kolegą, więc nie rozumiem, czemu zwraca się pan do mnie na "ty"?

makroman pisze...

dokładnie tak - nie masz pojęcia! Zapewne teraz pogooglujesz i znajdziesz stosowny projekt, więc nie zapytam czego się ten projekt tyczy!

Tak jak teraz policja ma prawo zatrzymywać cie na 48 godzin...ile razy byleś zatrzymany?

teraz policja ma prawo kontrolować bagażnik twojego samochodu...ile razy byleś kontrolowany?

Nie popadaj w histerię.

"roblem prawa odnośnie noży - prawa, które bandyci i tak będą olewali, ale problem policji, która nie potrafi sobie z bandytami radzić." - w tym sęk! widać ze nie kumasz tematu. policja NIC nie może zrobić gnojowi z maczetą, czy tasakiem bo on paraduje z nim zgodnie z prawem - policja wie ze dojdzie do ustawki ale nim zaczną się bić nie ma prawa działać! W tych okolicznościach zaciukanie przypadkowego przechodnia jest nie do upilnowania, mam nadzieję że będziesz nim Ty nie nikt z moich bliskich.

""utną ci łeb..." - co za idiotyczny argument! " myślałem że:"nie lubisz internetowego chamstwa i pisania tchórzliwych komentarzy",

"jeśli zakaże się noszenia maczet, to bandzior, który będzie chciał mi uciąć głowę tego nie zrobi, bo to przecież nielegalne :D" - bo nie będzie miał pod ręką narzędzia!!!! na ustawkę się uzbroi, ale przypadkowego przechodnia najwyżej poturbuje pięścią, co także jest nielegalne, ale co można przeżyć w przeciwieństwie do ciosu nożem pod żebra :-D (ten się śmieje kto się ostatni śmieje)

"to nie noże zabijają ludzi, ale ludzie zabijają ludzi!" - nigdy bym się nie domyślił...a ile jest dobry człowieku ofiar pobicia pięściami, a ile ofiar noży?

"pana komentarz był tchórzliwy, bo mam wrażenie (a z internetowymi komentarzami mam sporo do czynienia), że nie powiedziałby mi pan tego prosto w oczy." - no to masz dziecino ZŁE wrażenie - pewnie prosto w oczy usłyszałbyś jeszcze gorsze słowa!

"łatwo się pluje jadem zza klawiatury - zwłaszcza jeśli jest się cykorem z niewolniczą mentalnością." - znam takiego co tez mnie nazwał cykorem - od roku mu dogryzam i nie śmie się przeciwstawić - więc co ustawiamy się na noże?

na necie od 15 lat panuje zasada "tykania" to netetykieta dziecino!

Mariusz Sopyłło pisze...

raz pan pisze, że policja może każdego zatrzymać na 24 godziny, parę zdań później pan pisze, że policja nic nie może kolesiowi z maczetą zrobić - czy pan w ogóle zastanawia się, co pan pisze?

nie muszę googlować - jestem użytkownikiem forum knives.pl - tam to było poruszone zaraz po ogłoszeniu tego pomysłu, więc jestem na bieżąco

"mam nadzieję że będziesz nim Ty" - to to nawet przykro komentować, takiej złości i nienawiści nie spotykam nawet u bandziorów z mojej okolicy, żałosne jest to, że pisze pan takie rzeczy do obcego człowieka, z którym tylko poróżniło pana zdanie. nie zrobiłem panu żadnej krzywdy, po prostu wyraziłem zdanie na swoim blogu. pan - jak ostatni cham, wlazł z butami i zamiast np "witam! przykro mi, ale nie mogę się z tobą zgodzić, bo..." od razu z tekstem, że jestem kompletnym idiotą (do osób, które to czytają - to było w pierwszym komentarzu, który usunąłem) a co się stało z "nienawidzę tego, co mówisz, ale oddałbym życie, byś mógł mówić to, co mówisz"?
strasznie to żałosne jest. nie potrafi pan poprowadzić normalnego dialogu - nie zgadza się pan ze mną, więc od razu życzy mi pan śmierci? brawo!

co do "idiotycznego argumentu" - to biorąc pod uwagę pana chamstwo od samego początku i brak minimalnych zasad dobrego wychowania, jestem grzeczny, jak ministrant.

pisze pan, że prosto w oczy powiedziałby mi pan jeszcze gorsze słowa? i znowu się zastanawiam, co ja takiego panu zrobiłem? narysowałem rysunek i napisałem komentarz na swoim blogu, wyraziłem swoje zdanie... żałosne...
poza tym pisze pan, że prosto w oczy naubliżałby mi pan? przecież pan mnie nie zna - mogę być jakimś psycholem i biorąc pod uwagę fakt, że jestem facetem, który ma nóż (to się rozumie samo przez się), to jest to strasznie głupie z pana strony. brakuje panu wyobraźni i szaleństwo rzuca się panu na mózg - w tym kontekście to nie ja jestem idiotą

pan mnie uczy netetykiety? pan, który na "dzień dobry" nazywa mnie kompletnym idiotą? ech... to nawet zabawne jest :}
...
nie. to żałosne jest... proszę pana.

w każdym prawie zdaniu wychodzi z pana cham i szaleniec. jak panu przeszkadza mój rysunek, to niech pan go nie ogląda - czy to takie trudne jest?

Anonimowy pisze...

Panie sopo, wykasuj Pan te bzdury, bo tylko sie blog zapycha niepotrzebna paplanina Pana makromana. Skoro on widzi jasno, ze tylko PIS ma racje, to niech tak dalej mysli, ale w zaciszu wlasnych czterech scian. Dyskutujac z nim powoduje Pan tylko eskalacje jego agresji i dalsze bicie piany... ehhh

-chilli- pisze...

"bo nie będzie miał pod ręką narzędzia!!!!" taaa?? a co go niby powstrzyma? skoro kk 10 latami za kratami nie powstrzyma go przed pobiciem, to napewno powstrzyma go noszenie czegos pow 8 cm perspektywą całych 2 lat... ciekawy proces myslenia....


" ile jest dobry człowieku ofiar pobicia pięściami, a ile ofiar noży?"

2009
Udział w bójce lub pobiciu 13 141
Niebezp narzędzie 404

widac ponad 30 krotna roznice? nie musze tlumaczyc ze w zdecydowanej noz jest 'argumentem' w domowych klotniach. moze tam zakazemy jego posiadania, gdzie jak gdzie, ale tam zawsze jest pod reka. pomysl, panstwo gdzie reglamentowane sa elektryczne krajalnice do chleba, czyż to nie brzmi to pieknie?

"od roku mu dogryzam i nie śmie się przeciwstawić" szacun... az mi drgnal...

Mariusz Sopyłło pisze...

ja już z tym panem nie będę wymieniał "uprzejmości".
ten pan zdaje się być chory psychicznie.

Mariusz Sopyłło pisze...

ps
dla normalnych ludzi, którzy nie ubliżają mi, to ja jestem normalny sopo - żaden "pan" :)
tylko z chamstwem się nie bratam

Anonimowy pisze...

makroman, czyli wg ciebie nie bedę miał żadnych nieprzyjemności jeśli powiem policji, że noszę swój nóż składany z 10 cm ostrzem, bo lubię i to dla mnie rodzaj męskiego gadżetu, przydatnego na codzień do otwierania opakowań i jedzenia?

Anonimowy pisze...

No, bo to działa tak: na pytanie policji po co nóż uczciwy obywatel odpowie, że coś tam tylko chciał przyciąć czy pokroić. No a bandyta będzie w kropce - przecież musi się przyznać, że chce kogoś pochlastac. Nie czaicie, jaki to szczwany plan?

Bartek "godai" Biedrzycki pisze...

Nie wyobrażam sobie siebie bez scyzoryka. Bez szwajcara jak bez ręki. I nie chodzi o otwieracz do butelek.

piotrbati pisze...

Witam
Śledzę odpowiedni wątek na najwsach.
U Ciebie sopo napiszę jedynie że makromanowi trzeba było od razu odpowiedzieć jak w poniższym skeczu Kabaretu Dudek (jak mnie pamięć nie myli)

http://www.youtube.com/watch?v=cVj1jexGdog&feature=related

Mariusz Sopyłło pisze...

haha! staram się :)

makroman pisze...

jak widzę z dalszych twoich postów rozmowa z tobą jest daremna.

-chilli- pisze...

co makroman, liczby przemowily i co, argumentow zabraklo? no smialo, zaskocz nas czyms jeszcze prosze!

wyjaw nam zrodla swej wiedzy, nie pozwol nam smiec Ci sie przeciwstawic!

makroman pisze...

Chilli - "ja już z tym panem nie będę wymieniał "uprzejmości".
ten pan zdaje się być chory psychicznie. " - po takim tekście autora blogu dalsze gadanie jest bez sensu.

facet nie kuma sowa pisanego, zapewne rozumie tylko "słowo kładzione pałką do głowy" ale to akurat nie jest lingwistyka która bym preferował.

-chilli- pisze...

makroman, ale mi chyba mozesz odpowiedziec?

Mariusz Sopyłło pisze...

do zainteresowanych problematyką noży, a wnioskując po ilości wejść na bloga, jest ich ostatnio sporo - dyskusja ma swój dalszy ciąg na:

http://korespondent.pl/index.php?x=artykul_r1&id=8677